Salgsbetingelser

Så hyggelig du har lyst komme på et kurs!

Selger er Lizas Småbruk, Storetjernsveien 115, 3520 Jevnaker, post@lizassmabruk.no, tlf 90756696 og betegnes i det følgende som  selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen (den som kjøper kursplass), og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Når du som kjøper melder deg på et kurs, reserverer vi kursplassen din middlertidlig i 2 uker. Innen en arbeidsdag etter at vi har mottatt påmeldingen, får du tilsendt mer info om kurset og faktura. Kursene forhåndsbetales. Det vil si at fakturaen har en frist på 14 dager. Så fort betalingen har kommet inn hos oss, så blir kursplassen fast reservert. Da har vi inngått en avtale og vi som selger er pliktet til å levere deg et kurs på den forhånds avtalte datoen.

Levering er skjedd når kurset er avholdt på den forhånds avtalte datoen. Du har ingen angrerett på et kurs du har vært på. Vi kan nemlig ikke ta kursplassen tilbake og levere den til en annen etter at du har vært på kurset:). Men du har angrerett de første 14 dager etter at du har bestilt kursplassen.

Hvis du skulle finne ut at kursdatoen allikevel ikke passer, så har du muligheten å bytte kursdato eller kurstema opp til 4 uker før selve kurset, uten merkostnad. Er det kortere enn 4 uker igjen før kurset, så kan du ikke bytte lengre. Dette fordi vi jobber med små grupper på alle kursene våre (maks 12 personer på et kurs) og trenger muligheten å selge plassen på nytt hvis du skulle måtte trekke deg.

Hvis du ønsker å få refundert pengene, så refunderer vi 90% av beløpet opp til 4 uker før selve kurset du er påmeldt til. Vi beholder 10% administrasjongebyr. Etter 4 uker før kurset kan vi ikke refundere pengene.

Det er lov å sende en annen på kurset enn den som er påmeldt, men vi får gjerne beskjed om det, slik at vi er forberedt.

Hvis vi, for en eller annen grunn, må avlyse kurset, får du selvfølgelig valg å komme på en senere dato eller få refundert 100% av kurspengene. Dette skjer heldigvis utrolig sjelden, men ble et tema i starten av Covid-19 tida.

Klager rettes til oss, selgeren, innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du, kjøperen, ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. 

Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe. Som regel finner vi en løsning som passer alle!